Spørgsmål til Iværksætteren. - iværksætter-guide

Spørgsmål til Iværksætteren.


Hvordan kommer man fra en idé, til at blive iværksætter?
Er min idé god nok? Er det svært at starte en virksomhed?
Ja spørgsmålene er mange.
Denne artikel gennemgår nogle af de spørgsmål, men stiller sig selv når man overvejer at blive iværksætter.

Der er mange der går med en iværksætter i maven, men aldrig for startet sin virksomhed, hvorfor er der ikke rigtigt nogle der kan svare på, men statistikken viser at færre og færre danskere starter egen virksomhed,.
Men hvorfor du ikke får startet din egen virksomhed, er kun dig selv der kan svare på.

Jeg har samlet en del spørgsmål man bør stille sig selv, inden man kaster sig ud i iværksætter livet.

  • Er min idé god nok?


Tal med andre mennesker om den, for så finder du hurtigt ud af det, hvis den overhovedet ikke har potentiale.

  • Er det dyrt at starte en virksomhed?


Det er svært at svare på, det koster ikke noget at starte en personlig virksomhed, men et selvskab koster noget.


  • Jeg har ikke nogen penge til at starte min virksomhed, hvad kan jeg gøre?


Skal du låne penge til din virksomhed, hvad enten det er i banken eller i en vækstfond, skal man have forberedt sig gevaldigt.

  • Jeg er under 18 år, kan jeg starte en virksomhed?


Både Ja og Nej. For at drive virksomhed skal man være 18 år. Fra man er 15 kan man dog søge dispensation hos statsamtet, og få tilladelse til at stifte personlig virksomhed. Det forudsætter, at ens forældre vil gå ind og påtage sig det fulde ansvar for en som virksomhed.

  • Skal jeg momsregistreres?


Nej så længe at du ikke har en indtjening under 50.000 kr. (ikke overskud) på en hver 12 mdr. periode. Lige så snart du kan se, at du vil overstige denne grænse skal man lade sig momsregistrer.


  • Jeg regner ikke med at komme til at tjene så meget, kan jeg ikke bare bruge hobbyvirksomhed?


Jo hvis det er en hobby, en hobbyvirksomhed er kun for virksomheder der ikke har til formål at tjene penge.

Så det at du ikke regner med at omsætte ret meget, gør det ikke til en hobbyvirksomhed.

Denne list vil løbende blive opdateret.
Kom gerne med spørgsmål du ønsker besvaret.


Ingen kommentarer :

Send en kommentar