Hvordan registrerer jeg min virksomhed? - iværksætter-guide

Hvordan registrerer jeg min virksomhed?

Når du starter en virksomhed med en omsætning på over 50.000 kr. i en periode på 12 mdr. eller er momspligtig og/eller lønsumsafgiftspligtig virksomhed. Skal du registreres hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, hvor du får et CVR nr. og et moms nr.. Registreringen er gratis.
Fra registreringstidspunktet skal du opkræve og afregne moms og afgifter til SKAT.


Selve registeringen foregår på Virk.dk her finder du start blanketten, som skal bruges når du skal oprette virksomheden.
Du finder også de blanketter, du skal bruge ved ændringer eller ophør af virksomheden.
Du kan anvende Digital signatur/Nem Id, til at indsende blanketterne elektronisk.

Har du ikke Digital Signatur/Nem Id skal du udfylde og printe blanketterne på Virk.dk. Registreringsblanketten (Startblanketten) skal indsende sammen med eventuelle bilag til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, Postboks 600, 0900 København C.

Hvis du senere har oplysninger om ændringer eller ophør (Ændringsblanketten eller Ophørsblanketten), skal du sende dem til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, Postboks 610, 0900 København C.

Du skal altid sende din registreringsblanket for moms og/eller afgifter senest 8 dage før, du starter virksomheden.

Registreringsbevis og CVR-nummer
Når du er registreret hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen modtager du din virksomheds CVR-nummer og registreringsbevis.
På registreringsbeviset kan du se, hvad du er registreret for, og hvad din virksomheds SE/CVR-nummer er.
Du kan også se, hvor tit du skal afregne moms mv.
Navn, adresse og telefonnummer på det skattecenter, du er tilknyttet, fremgå af registreringsbeviset.
SE/CVR-nummeret, som er 8-cifret, skal du bl.a. bruge, når du henvender dig til SKAT. Leverandører kan også spørge efter dit CVR-nummer, ligesom du skal huske at skrive nummeret på dine fakturaer.
Læs også den lille liste som bruge/beslutte ved registreringen.

1 kommentar :

  1. Stop med at blive snydt af disse skurke, der vandrer på Internettet. Hej, jeg vil aldrig holde op med at tale om mit lånetilbud, så du ikke let kan narre af de ubudne mennesker, der vandrer på Internettet på jagt efter let overskud. Det skyldes folk, der ikke ved, hvor de skal vende sig, hvis de har brug for finansiering. For mere information om mine kreditbetingelser, her er mine kontakter: e-mail: mariaverasanchez108@gmail.com eller via whatsapp på +33 7 56 84 99 72

    SvarSlet